Колеги!
С днешните публикации се покриват над 90% от всички правилници, наставления и др. от Епоха І на БДЖ.
С това пътят за възпроизвеждане на тази Епоха, та чак до към 1934 е съвсем реален.
Прибавяме и книгите на големия Деянов и очакваната на отдадания Стефчо Стоичков, то тогава не би трябвало да има извинение, че няма това, няма онова.
Всичко може да бъде възпроизведено и проиграно дори и за ФРЕМО (FREMO)!!! А там изискванията са железни...
Съществуват много публикации как да бъдат направени модели на локомотиви именно от тази епоха, със съответните чертежи и т.н. Въз основа на тях могат да бъдат изготвени и нашенски в НО,ТТ,N. За 0, І,ІІ положението е по-сложно, но не и мисия невъзможна. Поне за немските локомотиви... Как се прави BR 94 в НО е показвано много пъти...
Разбира се, това не става с чичко Гошо (Google) , поне за сега. Трябва много да ровиш в библиотеки, да си абониран за списания. Да искаш да откриваш. В публикациите преди 1970 година има пространни указания, как да си направим локомотив еди коя си серия...
Търсенето му е майката, не хленченето...
Знанието на немски език е доооста желателно.
Това което ЗА СЕГА най-много липсва са размерите и видовете надписи и оцветяването на подвижния състав.
Доста хора имат по снимка-две с надписи от началните епохи, НОО не желаят да ги споделят...
Камъните са в техните градини!
Моя милост ще се постарае в близките месеци да публикува и чертежи на българските знаци от епохи І,ІІ,ІІІ.
Колкото до товарните вагони - ами всички събирачи и карачи ги имаме, само че с чужди надписи...
Няма нищо специално при товарните вагони. За пътническите четете Стефчо.(той и на товарните се кани).
Край Част 1 - Моделиране БДЖ Епохи І и ІІ
Блогът се занимава с моделизъм и история на техниката 1800-1970. Железници и жпмоделизъм. DIESER Blog ist für (Eisenbahn)modellbau und Geschichte der (Eisenbahn)Technik 1800-1970. THIS blog is about the (railway)modeling and the history of technics 1800-1970.
1:1 1:32 1:45 Modell Kallender Termini Militär Kräne Figuren Schiffe Tipps Projekts Maschienen Werkzeuge Инструменти Tools Werksatt Работилница Workshop Jokes Friends Autor Epoche I Epoche II Epoche III Waggons Loks BDZ Länderbahn DRG DB SBB K.u K. BBÖ Zeichnungen Чертежи Drawings Fotos Videos Mythenwiderleger Миторазбивач Mythbuster Literatur Klub MOROP Psychologie Medizin Salz in die Wunde Сол в раната Salt in the wound links My collection Übersetzung Превод Translation Globetroter Anlage Макет Layout 1:120 Module Große Spurweiten Едрите мащаби Big Scales Memories Archive Blog Boris D. Tschakarov etc.
събота, 8 декември 2012 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар
БЪЛГАРСКИ: Само регистрирани потребители с OPEN ID могат да коментира всяка тема.Тези които имат профил,респ. поща в Google и тези които имат такива в Yahoo, автоматично са регистрирани потребители. Условието е да излиза с ИСТИНСКОТО СИ ИМЕ, ако иска може да пише и псевдонима си, с който е вече известен. Коментирайте по същество!!! Това не е форум, а блог! Не поемам задължението да публикувам всички коментари, както и да отговарям на който и да е от тях.:)
DEUTSCH: Nur registrierte Benutzer mit OPEN ID dürfen einen Kommentar schreiben.Alle die bei Google oder Yahoo ein Konto haben, sind automatisch registrierte Benutzer. Nur Berichte mit den eigenen Namen sind akzeptabel!!! Man darf natürlich Nikname hinzufügen. Ich fühle mich nicht verpflichtet jeden Kommentar zu veröffentlichen oder jedem zu beantworten.:)
ENGLISH: Only registered users with an OPEN ID can comment every theme. Those who have profiles in Google and Yahoo are registered users by default. The condition is that the comment comes out with your real name. You can always put the pseudonym you are famous for. Comment only the article itself, on the essence (not the comments)!!! This is not a forum, this is a blog! I do not assume the obligation to publish all comments or respond to any of them.