С ТОЗИ блог бих искал да споделям моите и на моите приятели опит, познания и практика в областите моделизъм и история на техниката и свързани с тях области. Основната част ще е за ЖП моделизъм, но и фигурите, военната техника, кораби и кранове ще намерят своето място.
За ЖП моделизма - главна област Едрите мащаби: 0 (1:45,1:43,5,1:48), І (1:32,1:35,1:30), ІІ - 1:22,5, 1:20, 3, 1:19.
Тези типоразмери са слабо познати у нас. Около 50% от техниките използвани за N,TT,HO не стават автоматично за тях и обратното. Затова, ще се постараем да им дадем публичност.
Останалите типоразмери няма да бъдат съвсем загърбени, но определено ще имат МНОГО по-малко участие.
При фигурите положението е същото - 1:32, 1:35, 1:43, 1:48. Тези са основните.
При крановете, багерите и елеваторите е малко по-пъстро: от 1:20 до 1:50.
Малките кораби в мащаби 1:29 до 1:50.
Военната техника 1:30,1:32,1:35,1:43,1:48,1:50.
Специално внимание ще се обърне на техники на моделиране, използване на машини и инструменти, работа с различни материали, вапцване :), оборудване на работен кът. Точно тук трябва да бъдат търсени и междупредметни връзки, защото дали обработваш вагон, къща, танк или самолет, направени от пластмаса, или месинг, или картон - то техниките ще са същите.
Историята на техниката също ни интересува; на мащаба 1:1 ще отдадем нужното внимание и уважение.
Очаквано, ЖП транспортът ще заема водещо място. Коментиран период: от 1800 до 1970 година.
Забежки не се изключени, ноооо с мярка - примерно, фериботът Варна - Иличовск до към 1990 година.
От ЖП администрациите на основна почит са българските и германските железници, на второ място австро-унгарските (тук са и чешките) и швейцарските, с кратки намигвания към скандинавски, холандски, румънски и горски американски железници.
Как да се ползва блогът:
Блогът не е форум, с ограничен капацитет е. Затова ще помоля за коментари по същество и само в КРАЕН случай, да се прави коментар на коментара.Ако някой има да допълни по темата О.К..За хвалебствия и УУУ ще има отделна анкета, не в мястото за коментиране. Отворен съм винаги за конструктивна критика и съвети. За да коментира човекът трябва да има OPEN ID. Това е опция, която доказва, че този който използва електронна си поща е собственикът и.Това става автоматично за всички които имат пощи и/или профили в Google или Yahoo.При неясноти моля влезтe в OPEN ID. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се коментира с истинските си имена. Винаги можете да прибавите и псевдонимите си, с които сте известни. Моля да добавите и името на населеното място, както и макар и с една буква бащиното си име. Защото Иван Иванов има мнооого, но Иван П. Иванов, Оряхово, е само един. Изпращането на коментар става през електронния адрес указан в мястото за коментари. Ще го прегледам, и чак тогава мога да го публикувам. Понеже тази система още не съм я пробвал, може и да има засечки. Не се чуствам задължен за публикувам всеки материал или пък да отговарям на автора му.
Този блог го създавам в свободното си време. Затова някой неща могат да отидат в седма глуха:) преди да бъдат обработени. Не забравяйте , че ходя и по командировки...Това са правилата Минке.:) Ще ми се нещата да достигат до истински заинтересованите, а не до чалгаджиите в нашите редици!!! За ЖП моделистите не съм господин Никой; има много начини за контакт. В БЛОГА СА ТОВА!
Важно!!! Под заглавката има изброени много теми, по които искам да има публикации. Ще бъдат слагани винаги в заглавието на темата, за да се улесни търсенето. Търсенето става по
няколко начина. Има официална търсачка, която е от горната лява страна на блога. Втора търсачка съм сложил отдолу на блога. С нея трябва да се свикне. За най-новите публикации, тя е бавна. Трябва да минат няколко часа от публикаването на материал за да заработи и долната търсачка. Публикациите имат и етикети. Стават за ориентиране и търсене. Желая Здраве!!!
Text in Deutsch folgt...The Text in English...
Блогът се занимава с моделизъм и история на техниката 1800-1970. Железници и жпмоделизъм. DIESER Blog ist für (Eisenbahn)modellbau und Geschichte der (Eisenbahn)Technik 1800-1970. THIS blog is about the (railway)modeling and the history of technics 1800-1970.
1:1 1:32 1:45 Modell Kallender Termini Militär Kräne Figuren Schiffe Tipps Projekts Maschienen Werkzeuge Инструменти Tools Werksatt Работилница Workshop Jokes Friends Autor Epoche I Epoche II Epoche III Waggons Loks BDZ Länderbahn DRG DB SBB K.u K. BBÖ Zeichnungen Чертежи Drawings Fotos Videos Mythenwiderleger Миторазбивач Mythbuster Literatur Klub MOROP Psychologie Medizin Salz in die Wunde Сол в раната Salt in the wound links My collection Übersetzung Превод Translation Globetroter Anlage Макет Layout 1:120 Module Große Spurweiten Едрите мащаби Big Scales Memories Archive Blog Boris D. Tschakarov etc.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар
БЪЛГАРСКИ: Само регистрирани потребители с OPEN ID могат да коментира всяка тема.Тези които имат профил,респ. поща в Google и тези които имат такива в Yahoo, автоматично са регистрирани потребители. Условието е да излиза с ИСТИНСКОТО СИ ИМЕ, ако иска може да пише и псевдонима си, с който е вече известен. Коментирайте по същество!!! Това не е форум, а блог! Не поемам задължението да публикувам всички коментари, както и да отговарям на който и да е от тях.:)
DEUTSCH: Nur registrierte Benutzer mit OPEN ID dürfen einen Kommentar schreiben.Alle die bei Google oder Yahoo ein Konto haben, sind automatisch registrierte Benutzer. Nur Berichte mit den eigenen Namen sind akzeptabel!!! Man darf natürlich Nikname hinzufügen. Ich fühle mich nicht verpflichtet jeden Kommentar zu veröffentlichen oder jedem zu beantworten.:)
ENGLISH: Only registered users with an OPEN ID can comment every theme. Those who have profiles in Google and Yahoo are registered users by default. The condition is that the comment comes out with your real name. You can always put the pseudonym you are famous for. Comment only the article itself, on the essence (not the comments)!!! This is not a forum, this is a blog! I do not assume the obligation to publish all comments or respond to any of them.