MOROP Норми на
европейските ЖПмодели
NEM 8O1 A
Препоръка изд.
2008
1. Въведение
Съобразно NEM 8OO т.2, епохите и периодите за Австрия са определени и описани както следва:
2. Епохи и периоди
Обозначение
Характеристика
Епоха І Епоха
на жпстроителство от началото до
изграждането на
до 1920 на взаимосвързана жпмрежа. Възникване
на частни и държавни
железници; последните
са реприватизирани 1858.От 1882 изграж
дане на голямата
държавна мрежа (k.k.St.B) чрез поемането
на банкрутирали
железници и ново строителство. Развитие
на
парния локомотив
до окончателната му форма. При вагоно-
стоенето купейните вагони с външен вход
са изместени от ваго-
ни със страничен
или среден коридор.
Период а
Възникване на първите териториални железници , които по-къс-
1837-1858 но прерастват в една взаимосвързана
мрежа.
Период b/c Свързване на отделните частни железници в
една взаимосвърза
1858-1884 на главна мрежа. Първи стандартизации
при строежа на подви-
Жен Състав , за да може да се минава от една железница
в
Друга.
Период d
Изграждането на главните линии и локалните железници про-
1884-1891 дължава под ръководството на новоучредените k.k.St.B.
Период е
С изключение на Зюдбаан(Südbahn), всички съществуващи
1891-1913 големи частни железници са
одържавени и причислени към
(*) k.k.St.B. Развитие на
локомотивите с прегрята пара. Производ-
Ство на първите
парни локомотиви с пет сцепни колооси. Замя-
На множество стари, взети от частните железници,
вагони със
Стандартизирани
новопостроени. Въвеждане на
автоматичната
Вакумна спирачка.
Първи четириосни пътнически вагони(1894).
Период f Изграждането на жпмрежата като
цяло приключило. Изграж-
1913-1920 дане на първите електрифицирани
линии за нормално между-
Релсие.
Уеднаквяване на сигналите и стрелочните постове и
Кантони(тип 5007).
Увеличено използване на електрическото
Осветление при
бързите влакове. От 1913 всички вагони
Постепенно се
преномерират в нова система с черти.
Епоха ІІ След
разпада на дунавската монархия се образуват
Австрий-
1920-1945
ските федерални
железници(Österreichische Bundesbahnen-
ÖBB). Присъединаване на Südbahn и NÖLB. Продължаване на
Изграждането
на мрежата за еллокомотиви и развитие на
Строежа на
мотриси.
Период а След изясняване на правата на собственост k.k.St.B стават
1920-1928 BBÖ. По нататъшно строителство на
подвижен състав базира-
Но на състава на
k.k.St.B с усилени отбивачни
и теглични
Устройства.
Период b
Електрическа тяга в Залцкамергут и на главните линии запад-
1928-1938 но от Залцбург. Въвеждане на
светлинни сигнали и от 1935
(*) промяна на цветовете за „Внимание”
и „Свободно”на жълто
И зелено.Широкообхватна програма за нови
поръчки на
Принципа на
взаимозаменяемостта(N 28, 36). Решение в
Бъдеще да се
поръчват основно пътнически вагони с
Метален
скелет. Нова подредба на вагонния парк със съот-
Ветното
обозначаване(1928). Поглъщане на ББОот ДРГ 1938.
Период с За този отрязък от време важи NEM 806D.
1938-1945
Епоха ІІІ Преорганизиране на ББО в състоянието от 1938 и
възстано-
1945-1970 вяване на руинираното от войната жпстопанство. Продъл-
Жаване на
електрифицирането и въвеждане на дизеловите
Локомотиви. Развитие на един модерен жппарк съобразно
С
Национални и интернационални(UIC) норми. Бърза замяна
На семафори със светлинни
сигнали и развитие на нова оси-
Горителна техника(пулт-табло).
Период а Възстановяване след войната.
След признаване от съюзни-
1945-1952 ците на правата върху
подвижния състав(1948) преимену-
Ване на ББО.
Програма за преустройване на стари
дървени
Вагони в
„оребрени” вагони(Spantenwagen).
Период b Нови предписания за сигналите и
движението(V2р V3).
1952-1956 Ново строителство на еллокомотиви и усилено на
маневре-
Ни дизелови
локомотиви. Членство в EUROP. Стоителство
На стандартни
товарни вагони по нормите на UIC. Ново
Обозначение на подвижния състав(1953).
Период с Отпадане на трета класа.
Промяна на знака за собственост
1956-1970 на ОББ(ÖBB-
Österreichische Bundesbahnen 1956).
(*) Край на програмата за
преустройство на дървените вагони
В „оребрени”. Замяна
на единичните плъзгащи наставки
с двойни при
всички еллокове(за токоснемателите).
Епоха ІV Край на тракционната смяна. Въвеждане на задължител-
1970-1990 ното интернационално
обозначение на вагоните. Начало
На на
ново оцветяване на подвижния състав.
Период а Широкомащабно ново
строителство на локомотиви и
1970-1975 мотриси. Бързо
модернизиране на парка. Увеличено изпол-
Зване
на специални товарни вагони.
Период b Начало на „пъстро”
боядисване.
1975-1980
Период с Ново предписание за
сигналите(1980). Ново обозначение
1980-1990 на товарните вагони според (UIC
1980-1983). Пътническите
(*) вагони са основно от
типа Schlieren, EUROFIMA,UIC-Z,
„Neue Generation“.
Изваждане от употреба на двуосните
Пътнически вагони и фургони(1984). Зеленото оцветяване
На
локомотивите и пътническите вагони отстъпва място
На по-приветливо
оцветяване.
Епоха V Ограничаване на типовото
разнообразие на дизеловите и
1990-2005 еллокомотиви и
доставяне на нова генерация подвижен
Състав. Външният им вид се доминира от „Corporate
Identity Design“. Завършване на
част от мрежата за бързи
Влакове.
Семафорите изчезват , тези със латерни са заме-
Нени с такива с отражатели. Използване на
високоско-
Ростни гарнитури
и преобразуването на железниците в
Железопътно-транспортни
предприятия(EUV).
Период а Строителство на двуетажни вагони,
проучване на изпол-
1990-2000 зването на влакове с
двустранно управление и възмож-
Ността за преоборудването на наличните вагони в такива.
Оцветяването е с големи светли петна за рекламни цели.
Период b Използване на гарнитури на ДБ АГ ИЦЕ(ICE), за къси раз-
2000-2005 стояния – двуетажни
гарнитури, респ. влакове с двустран-
(*) но управление. За
дълги разстояния се използват коман-
Дни вагони на ДБ. Тракцията със стандартизиран
мотор-
Ен състав(1016, 2068, 2070). Ново
оцветяване на пътни-
Ческите вагони
за далечни разстояния. Допускане до
Мрежата на чужд
моторен състав. Разтурване на EUROP.
Епоха VІ Подвижният състав на първата следвоенна генерация
От 2005 (1040,1041,1010,4030,
UIC-X Mitteleinstiegwagen etc.)
е
Бракуван. Забележително
преминаване на транс-
Порта на къси
разстояния на мотрисите „Талент”.
Продължава новото
оцветяване на вагоните за далечни
Разстояния. Ново означение
на състава с код за страна-
Та и знаците на
EVU.
-
Излизането на текст в блога (интернет пространството) е доста по-различно от
текстовите позиции във WORD, затова съм и приложил възможността текста да бъде
изтеглен и в PDF формат. Там е малко по-добре. Въпреки, че считам, че все още оформлението е твърде дървено. Има две причини: все още не съм толкова добър,
след инцидента с комоциото и бързах за да е готово за Третата национална среща
на жп моделистите...
Няма коментари:
Публикуване на коментар
БЪЛГАРСКИ: Само регистрирани потребители с OPEN ID могат да коментира всяка тема.Тези които имат профил,респ. поща в Google и тези които имат такива в Yahoo, автоматично са регистрирани потребители. Условието е да излиза с ИСТИНСКОТО СИ ИМЕ, ако иска може да пише и псевдонима си, с който е вече известен. Коментирайте по същество!!! Това не е форум, а блог! Не поемам задължението да публикувам всички коментари, както и да отговарям на който и да е от тях.:)
DEUTSCH: Nur registrierte Benutzer mit OPEN ID dürfen einen Kommentar schreiben.Alle die bei Google oder Yahoo ein Konto haben, sind automatisch registrierte Benutzer. Nur Berichte mit den eigenen Namen sind akzeptabel!!! Man darf natürlich Nikname hinzufügen. Ich fühle mich nicht verpflichtet jeden Kommentar zu veröffentlichen oder jedem zu beantworten.:)
ENGLISH: Only registered users with an OPEN ID can comment every theme. Those who have profiles in Google and Yahoo are registered users by default. The condition is that the comment comes out with your real name. You can always put the pseudonym you are famous for. Comment only the article itself, on the essence (not the comments)!!! This is not a forum, this is a blog! I do not assume the obligation to publish all comments or respond to any of them.